• darkblurbg

Stichting Veilig Kind (SVK) is een organisatie die zich inzet om oververhitting bij baby’s en kinderen in o.a. kinderwagens te voorkomen. Hierover is bij ouders veel onduidelijkheid: wat is veilig om te gebruiken als je je kind wilt beschermen tegen oververhitting, en wat niet? Uit recent onderzoek door TÜV Nederland is gebleken dat het gebruik van een hydrofiele doek als afscherming over de kinderwagen in de zon gevaarlijk kan zijn. Maar helaas wordt dit wel vaak aangeraden door o.a. consultatiebureaus, verloskundigen, kraamzorg en fabrikanten van hydrofiele doeken. Stichting Veilig Kind geeft voorlichting en advies aan o.a. ouders, zorginstanties en professionals om onduidelijkheid en verwarring rondom oververhitting uit de wereld te helpen.

Stichting Veilig Kind is een initiatief van Andy van Staveren en Ronald Koreman (mede-oprichters van Xplorys BV - Dooky).

Onze doelen

1. Informeren van ouders in Nederland m.b.t. oververhitting bij baby’s en kinderen.

Het probleem voorkomen begint bij de juiste kennis. Stichting Veilig Kind benadert jonge ouders daarom met een informatieve brochure waarin de do’s en don’ts staan ten aanzien van oververhitting. Ook geïnteresseerd? Vraag hier de brochure aan

2. Informeren van zorgverleners, hulpverleners, fabrikanten, media en overige instanties.

3. Adviseren over betrouwbare producten die oververhitting kunnen voorkomen.

Er zijn veel misverstanden en tegenstrijdigheden als het gaat om aanschaf van artikelen, en het gebruik ervan. Stichting Veilig Kind biedt daarom advies over veilige productkeuzes en de toepassing ervan om oververhitting te voorkomen.